• Ana Sayfa
  • Sık Kullanılanlara Ekle
  • Site Haritası
  • İletişim
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • App Store
  • DEİK Ziyaretimiz

    DEİK Ziyaretimiz

  • TİM Ziyaretimiz

    TİM Ziyaretimiz

  • İHKİB Ziyaretimiz

    İHKİB Ziyaretimiz

  • İTHİB ve İDMİB Ziyaretimiz

    İTHİB ve İDMİB Ziyaretimiz

  • Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci Ziyaretimiz

    Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci Ziyaretimiz

  • TRİSAD'ın Derneğimizi Ziyareti

    TRİSAD'ın Derneğimizi Ziyareti

  • Bangladeş Bankonsolosu  Mohammad Monirul Islam ile Görüşme

    Bangladeş Bankonsolosu Mohammad Monirul Islam ile Görüşme

  • Hollanda Başkonsolosu Bart van Bolhuis ile Görüşme

    Hollanda Başkonsolosu Bart van Bolhuis ile Görüşme

  • TGSD 21. Dönem Genel Kurul Toplantısı - 21 Aralık 2017

    TGSD 21. Dönem Genel Kurul Toplantısı - 21 Aralık 2017

Basın Toplantısı / 03-03-2017

 

"Ufuk 2030" çalışmasıyla hazır giyim sektörünü geleceğe taşıyacak 4 stratejik hedef belirlediklerini bildiren TGSD Başkanı Şeref Fayat:

Hazır giyimin rotasını yeniden çizip, iç pazar ve ihracatta 30'ar milyar dolara odaklandık

Türkiye iç pazarında hazır giyim harcamalarının 2023'e kadar her yıl ortalama yüzde 4 büyüyeceğinin tahmin edildiğini bildiren Şeref Fayat, "Bu oran gerçekleşirse 2023'te iç pazar tüketimi 26,4 milyar dolara yükselecek. Eğer yüzde 6'lık büyümeyi yakalayabilirsek 30 milyar doların da üzerine çıkacağız" dedi.

Fayat, referans senaryonun esas alınması halinde hazır giyim ihracatının 2023'te 25 milyar dolar civarında olacağını ifade etti. İyimser senaryoya göre ise dünya hazır giyim ticaretinin her yıl yüzde 4 büyüyeceğini anlatan Fayat, "Bu durumda Türkiye'nin bu ticaretten aldığı pay yüzde 5'e çıkacak, hazır giyim ihracatımız 30,8 milyar dolara ulaşacak" diye konuştu.

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), istihdamda, net ihracatta, katma değerde ülke ekonomisinin öncülüğünü yapan hazır giyim sektörünün yeni yol haritasını çıkardı.
TGSD Başkanı Şeref Fayat, Dr. Can Fuat Gürlesel ve TGSD Yönetim Kurulunca hazırlanan "Ufuk 2030" başlıklı çalışmanın tanıtımı için düzenlediği toplantıda Türkiye'deki sanayi kolları arasında ufkunu 2030'lara taşıyan ilk sektör olduklarını söyledi. Küresel hazır giyim pazarının her geçen yıl daha da büyüdüğünün altını çizen Fayat, yüzde 2 büyüme beklentisiyle dünya hazır giyim harcamalarının 2030'da 2,3 trilyon dolara, hazır giyim ihracatının da 607 milyar dolara ulaşmasının öngörüldüğünü bildirdi.



2023'TE HAZIR GİYİM HARCAMALARI 26,4 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK

Sektörün geleceği konusunda iyimserliğini koruduğunu vurgulayan Fayat, Türkiye'de hazır giyim harcamalarının yıllık yüzde 4 ve yüzde 6 büyüme öngörüsü üzerinden iki farklı projeksiyon yaptıklarını belirtti. İyimser senaryoyu gerçekleştirme hedefiyle yola devam edeceklerini anlatan Fayat, şöyle devam etti:

"Olağan koşullarda Türkiye'de hazır giyim harcamaları 2023'e kadar her yıl ortalama yüzde 4 büyüyerek, 26,4 milyar dolara ulaşacak. Yüzde 6'lık bir büyümeyi yakalamamız durumunda ise rakam 30 milyar doların üzerine çıkacak. Referans senaryoyu esas alırsak ihracatımız 2023'te 25 milyar dolar civarında olacak. İyimser senaryoya göre ise dünya hazır giyim ticareti yılda yüzde 4 büyüyecek, Türkiye'nin bu ticaretten aldığı pay yüzde 5'e çıkacak. Bu projeksiyonun gerçekleşmesi halinde hazır giyim ihracatımız 30,8 milyar dolara ulaşacak. Biz hem iç tüketimde hem ihracatta 30 milyar dolar çıtasını geçmek için sektörün yol haritasını yeniden çizdik. Tüm olumsuzluklara rağmen hedefe ulaşabilmek için imkânlarımızı seferber edeceğiz."



TGSD SEKTÖRÜN UFKUNU 2030'A TAŞIDI

Şeref Fayat, hazırladıkları çalışmayla gelecek stratejisini yeniden belirledikleri sektörün ufkunu 2030'a taşıdıklarını ifade etti. Fayat, 4 başlıkta topladıkları stratejik hedefleri şöyle sıraladı:

TGSD Başkanı Fayat, hazır giyim sektöründe dönüşümün başladığını, ürün adetini arttırmak yerine katma değeri yükseltmeye odaklandıklarını söyledi.

 

NİTELİKLİ ÜRETİCİ SERTİFİKA PROGRAMI, ÇOCUK İŞÇİ SORUNUNA MERHEM OLACAK

Stratejik hedeflere ulaşabilmek için 10 ayrı destek programı geliştirdiklerini anlatan Fayat, özellikle 'Nitelikli Üretici Sertifika Programı'nın sektör için hayati önem taşıdığını vurguladı. Fayat, "Projenin uygulamaya geçirilmesinin hem kayıt dışılığın önlenmesine hem de sık sık sektörümüzün yurt dışında başını ağrıtan çocuk işçi meselesinin çözümüne de katkı sunacağına inanıyorum" diye konuştu.



YÜZDE 2-3 KÂRLILIKLA NAKİT AKIŞINI YÖNETMEK ÇOK ZOR

Hazır giyim sektörünün aynı anda birçok sorunla karşı karşıya kaldığını hatırlatan Şeref Fayat, kârlılığın neredeyse sıfırlanacak noktaya gelmesinin işletmelerin sürdürülebilirliğini tehdit ettiğinin altını çizdi. Kârlılık probleminin yıllardır sektörü olumsuz etkilediğini belirten Fayat, şöyle devam etti:

"Örneğin 2007-2015 döneminde kârlılık endeksinin yüzde 16 gerilediğini görüyoruz. Yani 2007'yi 100 aldığımızda 2015'te bu rakam 84'e düşmüş bulunuyor. Sonuç olarak firmalarımız bugün ortalama yüzde 2-3 kârla üretim yapmaya çalışır hale düştü. Finansman maliyetlerini göz önünde bulundurduğumuzda bu oranda bir kârlılıkla nakit akışını yönetmek çok zor hale geldi."

Şeref Fayat, bu yıl 41. kuruluş yıldönümünü kutlayan TGSD'nin bugüne kadar olduğu gibi gelecekte de sektöre ışık tutmaya devam edeceğini sözlerine ekledi.

TGSD "Ufuk" çalışmalarına 2003'te başlattı. 2003'te yayınlanan "Ufuk 2010" başlıklı çalışma hazır giyim sektörünün kotasız serbest ticarete hazırlanması hedefiyle hazırlanmıştı. 2007'de hazırlanan "Ufuk 2015" ise sektörün dönüşümüne odaklanılmıştı.



UFUK 2030'DAN…

2015
Dünya hazır giyim ihracatı 451 milyar dolar
Dünya hazır giyim harcamaları 1,7 trilyon dolar
Hazır giyim modern perakende harcamaları 1,3 trilyon dolar
Türkiye hazır giyim ihracatı 15,1 milyar dolar
Türkiye hazır giyim harcamaları 19,3 milyar dolar
Türkiye'nin dünya ihracatındaki payı Yüzde 3,4

 

2023
Dünya hazır giyim ihracatı 571 milyar dolar*
Dünya hazır giyim harcamaları 2,2 trilyon dolar*
Türkiye hazır giyim ihracatı 22,9 milyar dolar**
Türkiye hazır giyim harcamaları 26,4 milyar dolar***

 

2030
Dünya hazır giyim harcamaları 2,7 trilyon dolar*


* Her yıl ortalama yüzde 3 büyüme olursa.

** Dünya ihracatı yüzde 3 büyür, Türkiye'nin payı yüzde 4'e çıkarsa.

*** Hazır giyim harcamaları her yıl ortalama yüzde 4 artarsa.

 

 

Yukarı